19 Kasım 2010 Cuma

New York'ta Beş Minare'den...


Geçen akşam, hazır Balıkesir’deyken-yani bilet fiyatları ucuzken- sinemaya gidelim dedik abimle. New York’ta Beş Minare’yi izlemeye karar verdik. Daha önce hiç Mahsun Kırmızıgül’ün filmlerini izlememiştim zaten, merak ediyordum.

Filmi genel olarak beğendim, fena değildi. Zaten Haluk Bilginer oynuyor, ki ben ona bayılırım. Bi de filmdeki dil, din, ırk fark etmez, hepimiz kardeşiz teması güzel. Neyse, filmi yorumlamak tanıtmak falan değil zaten amacım. Sadece beni etkileyen bir sahneyi paylaşmak istiyorum.

Filmde Danny Glover, sonradan Müslüman olan bir Amerikalıyı canlandırıyor. Ve bir yerde şöyle diyor: Doğduğumuzda ezanımız okunur ama namaz kılınmaz. Öldüğümüzdeyse ezan okunmaz ama namazımız kılınır. Bunun nedeni nedir? İnsan doğduğunda, ölümünde kılınacak olan namaz için ezan okunur. İşte insanın ömrü bu kadar kısadır.

Hiç yorum yok: